Iedereen die zich professioneel met personeelswerving bezig houdt, kent het euforische gevoel dat bij succes hoort. De echte professional is puur resultaatgericht en het halen van de wervingsdoelstellingen geeft een kick.
Recruitment is meer dan werven
De allerbelangrijkste doelstelling is uiteraard het aannemen van de juiste kandidaat. Er als organisatie in slagen om zowel op korte als lange termijn de juiste personen aan te nemen en duurzaam aan de organisatie te verbinden. Nieuwe medewerkers die allemaal volledig voldoen aan het gevraagde kennis- en ervaringsniveau. Dit vraagt om strategisch inzicht en een goed ingericht proces, maar recruitment is meer dan werven.
Je zult de arbeidsmarkt moeten begrijpen. Weten wat het aanbod en de ontwikkeling hierin zijn. Weten wat je organisatie nu en in de toekomst nodig heeft. De wensen en behoeften van je doelgroep kennen. Zorgen dat het niveau van je aannames en eventueel je opgebouwde talentenpool hierbij aansluit, om zo de strategie en doelstelling van de organisatie waar te maken. Om dit te realiseren ben je proactief en haal je al je recruitmentinstrumenten uit de kast. De cost-per-hire zal afnemen evenals de time-to-fill.
Alleen maar winnaars
Het mooie van de “kick van de klik” is dat er alleen maar winnaars zijn. Als het gehele proces volgens planning verloopt, haalt de organisatie, mede als gevolg van de werving, de doelstellingen. De nieuwe collega’s zijn tevreden met de werkplek, een plek die naadloos aansluit bij de wensen… en de wervingsprofessional zelf? Die geniet van het zelfstandig behalen van al deze successen.